คณะสหเวชฯ จัดกิจกรรมส่งเสริมศักยภาพอาจารย์ด้านหลักสูตรและการเรียนการสอน
————————————————————
วันที่ 30-31 พฤษภาคม 2567 คณะสหเวชศาสตร์ มหาวิทยาลัยนเรศวร จัดโครงการอบรมกิจกรรมเสริมสร้างศักยภาพอาจารย์ด้านหลักสูตรและการเรียนการสอน เรื่อง “Approach of Teaching and Learning Schemes to aligning with CLOs in Curriculum Design” และ “Assessment for Student Teaching and Learning” ณ ห้อง 3405/1 และ 2 อาคารปฏิบัติการ ชั้น 4 คณะสหเวชศาสตร์ โดยได้รับเกียรติจากรองศาสตราจารย์ ดร.อิทธิพัทธ์ สุวทันพรกูล อาจารย์ประจำภาควิชาการวัดผลและวิจัยการศึกษา คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒเป็นวิทยากร กิจกรรมในครั้งนี้จัดขึ้นในลักษณะการอบรมในรูปแบบการบรรยายและแลกเปลี่ยนเรียนรู้ พร้อมสอดแทรกกิจกรรมในแต่ละช่วงเพื่อเสริมสร้างการมีส่วนร่วมของผู้เข้าร่วมอบรม การจัดกิจกรรมครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเสริมสร้างศักยภาพอาจารย์ในด้านการออกแบบหลักสูตรและการประเมินผลการเรียนการสอน เพื่อให้สามารถนำความรู้ที่ได้ไปประยุกต์ใช้ในการพัฒนาหลักสูตรและกระบวนการเรียนการสอนให้มีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น
———-
On May 30-31, 2024, the Faculty of Allied Health Sciences at Naresuan University hosted a training program to enhance the capacity of instructors in curriculum design and teaching methods. The program includes sessions on “Approach of Teaching and Learning Schemes to Aligning with CLOs in Curriculum Design” and “Assessment for Student Teaching and Learning.” The sessions will be held in rooms 3405/1 and 2, on the 4th floor of the Operations Building at the Faculty of Allied Health Sciences.
.
We are honored to have Associate Professor Dr. Itthipat Suwatanpornkul, Lecturer, Department of Educational Measurement and Research Srinakharinwirot University, as the guest speaker for this training. The training conducted in a lecture and interactive format, incorporating activities in each session to enhance participant engagement.
.
The objective of this training program is to build the capacity of instructors in curriculum design and the assessment of teaching and learning. The knowledge gained from this training can be applied to develop and improve the effectiveness of curricula and teaching methods.